Sėkmingai užbaigtas: didžiausias įsigijimas įmonės istorijoje
Bosch nori augti žymiai sparčiau nei šildymo, vėdinimo ir oro kondicionavimo (ŠVOK – angl. HVAC) rinka
- „Home Comfort“ padalinio apyvarta beveik padvigubėja iki daugiau nei 8 milijardų eurų, suteikiant darbo vietas daugiau nei 25 000 darbuotojų.
- Auganti vėsinimo įrangos paklausa užtikrina įmonės augimą.
- Stefanas Hartungas: „Bosch pereina į ŠVOK Čempionų lygą.“
- Christianas Fischeris: „Šis įsigijimas puikiai papildo mūsų esamą verslą.“
- Frankas Meyeris: „Norime padėti formuoti šią rinką energiją taupančiais sprendimais.“
Štutgartas – „Bosch“ grupė pasiekia kitą savo 2030 m. korporacinės strategijos gairę ir nuosekliai telkia dėmesį į augimą. Įmonė sėkmingai užbaigė didžiausią įsigijimą savo istorijoje – „Johnson Controls“ buitinio ir mažos galios komercinio segmento ŠVOK sektoriaus įsigijimą, taip pat „Johnson Controls–Hitachi Air Conditioning“ bendros įmonės įsigijimą. Įsigijimas buvo užbaigtas, kaip planuota, 2025 m. liepos 31 d. „Didžiausiu įsigijimu mūsų įmonės istorijoje mes paspartiname savo augimą, išplečiame savo pasaulinę įtaką ir subalansuojame savo verslą, stiprindami savo Energetikos ir pastatų technologijų sektorių – tai daro „Bosch“ galingesnę ir stabilesnę, pagal mūsų 2030 m. korporacinę strategiją,“ – sako Stefanas Hartungas, „Bosch“ valdybos pirmininkas. Pirkimo suma – 8 milijardai JAV dolerių (7,4 milijardai eurų).
Su šiuo įsigijimu „Bosch Home Comfort“ padalinys beveik padvigubės, turėdamas daugiau nei 25 000 darbuotojų ir daugiau nei 8 milijardų eurų apyvartą. „Bosch“ taip žymiai išplečia savo buvimą, ypač Amerikoje ir Azijoje, ir tampa viena didžiausių šildymo, vėdinimo ir oro kondicionavimo tiekėjų gyvenamuosiuose ir mažuose komerciniuose pastatuose visame pasaulyje. „Visas ŠVOK sektorius patiria perversmą, o rinka ir technologijos keičiasi. „Bosch“ sistemingai naudojasi savo galimybėmis ir dabar pereina į Čempionų lygą šildymo, vėdinimo ir oro kondicionavimo sprendimų versle,“ – sako Hartungas.
-
Facts and figures Bosch Comfort Group (from August 1, 2025) -
Heat pump outdoor unit in the acoustics laboratory
Ambicingi tikslai, stiprūs prekiniai ženklai
Su nauju produktu portfeliu „Home Comfort“ nori augti žymiai greičiau nei pasaulinė ŠVOK rinka. Remiantis „Bosch“ vertinimais, ji kasmet iki 2030 m. augs iki 5%. „Iki 2030 m. „Bosch“ nori tapti viena iš lyderiaujančių įmonių kiekviename iš savo veiklos sektorių ir, be kita ko, plečia savo verslą strateginėmis investicijomis į augimo sritis. Įsigijimai taip pat yra strategijos dalis,“ – sako Christianas Fischeris, valdybos pirmininko pavaduotojas ir atsakingas už strategines augimo iniciatyvas bei portfelio valdymą. „Dabartinis įsigijimas puikiai papildo mūsų portfelį. Dabar galime pasiūlyti savo klientams visą ŠVOK technologijų asortimentą – iš vieno šaltinio ir visame pasaulyje.“
Su išplėstu produktų ir prekės ženklų portfeliu „Home Comfort“ siekia geriau išnaudoti savo stiprių pardavimo kanalų potencialą ir padidinti pardavimus. Integruoti pirkimai ir bendras produktų platformų kūrimas taip pat užtikrins išlaidų taupymą. Tikimasi, kad pradiniai rezultatai bus matomi jau 2026 metais. Įmonė gali pasikliauti stipriais prekių ženklais: be „Bosch“ ir „Buderus“, dabar tai yra ir „York“ JAV bei „Hitachi“ Azijoje, taip pat kiti stiprūs vietiniai prekių ženklai. Įmonė įsigyja ilgalaikes licencijas „York“ ir „Hitachi“ prekių ženklų naudojimui. „Home Comfort“ pasaulinis gamybos tinklas dėl įsigijimo išaugs nuo 17 iki 33 gamyklų, o tyrimų ir plėtros vietų skaičius padidės nuo 14 iki 26. Įsigijimo sandorio užbaigimas žymi naujos struktūros integravimo pradžią „Home Comfort“ padalinyje „Bosch“. Tai turi būti baigta iki 2027 m. pabaigos.
Pasaulinė vėsinimo sprendimų paklausa
Šis įsigijimas reiškia, kad „Bosch“ pozicionuoja save daug plačiau, ypač kalbant apie oro kondicionavimo sprendimus. Su savo įvairiu produktų portfeliu, tarptautiniu buvimu ir įsigytų padalinių pardavimo kanalais, įmonė naudojasi geromis augimo perspektyvomis. Remiantis „Bosch“ atlikta analize, pasaulinė šildymo, vėdinimo ir oro kondicionavimo sistemų rinka 2024 m. pasiekė daugiau nei 150 milijardų eurų. Oro kondicionavimo sistemos sudarė dvi trečiąsias šios sumos. Atsižvelgiant į klimato kaitą, taip pat kitus veiksnius, paklausa artimiausiais metais ir toliau žymiai augs. Remiantis „Bosch“ prognozėmis, oro kondicionavimo įrenginių pardavimai visame pasaulyje iki 2030 m. išaugs iki daugiau nei 200 milijonų vienetų per metus, tai yra beveik penktadaliu daugiau nei 2024 m.
„Norime padėti formuoti šią rinką – ir naudoti energiją taupančius sprendimus, siekdami užtikrinti, kad žmonės galėtų patogiai ir maloniai gyventi kasdien, net ir vis karštesnėmis dienomis – namuose, darbe ar apsiperkant,“ – sako Frankas Meyeris, atsakingas už Energetikos ir pastatų technologijų sektorių, taip pat už „Home Comfort“ padalinį „Bosch“.
Remiantis Tarptautinės energetikos agentūros 2018 m. skaičiavimais, globalios temperatūros padidėjimas tik vienu Celsijaus laipsniu iki 2050 m. jau padidins vėsinimo poreikį visame pasaulyje 25 procentais. Tačiau klimato tyrėjai jau dabar prognozuoja žymiai spartesnį globalinį atšilimą.
Verslas, turintis regioninį pagrindą
Priklausomai nuo pasaulio regiono, paklausios yra skirtingos technologijos. JAV dėmesys skiriamas vadinamosioms „oro kanalų“ sistemoms, kuriose oras vamzdžiais tiekiamas iš centrinio įrenginio, siekiant vienu metu šildyti arba vėsinti visas patalpas. Azijoje ypač paklausūs sprendimai, kuriuose vidiniai įrenginio blokai gali šildyti arba vėsinti kiekvieną patalpą atskirai, taip pat modernios oro kondicionavimo sistemos su vadinamosiomis kintamo šaldymo srauto sistemomis (VRF). VRF technologijos komercinės paskirties apima platų spektrą, pradedant mažesnėmis komercinėmis patalpomis, pvz., mažmeninės prekybos parduotuvėmis, iki didelio masto projektų, pvz., viešbučių ar ligoninių.
Europa, Artimuosius Rytus ir Afrika pasižymi dideliais regioniniais skirtumais. Šiaurės Europoje ir Vakarų Europoje elektrifikacija su šilumos siurbliais ir kitomis technologijomis jau aktyviai vyksta arba yra pradėta. Artimuosiuose Rytuose ir Afrikoje yra paklausūs oro kondicionavimo sprendimai ir vandens šildytuvai. Daugelyje regiono šalių siūlomas visas spektras, pradedant šilumos siurbliais, baigiant dyzelino ir dujų šildymo įrenginiais ir hibridiniais sprendimais. „Turime ambicingus augimo tikslus visuose pasaulio regionuose. Nuosekliai orientuojame savo naują organizaciją į tai,“ – sako Janas Brockmannas, „Home Comfort“ vykdomasis direktorius. „Stiprindami regioninę atsakomybę, galime geriau patenkinti klientų poreikius.“
Spaudos nuotraukas ir infografiką rasite „Bosch“ žiniasklaidos tarnybos svetainėje www.bosch-press.com
Pasirinkite kontaktus Lietuvoje
Marina Blomniece
Komunikacijos vadovas