Pirmieji pasaulyje: „Bosch“ ir „Mercedes-Benz“ automobilių parkavimo be vairuotojo sistema patvirtinta komerciniam naudojimui
Netrukus į APCOA automobilių stovėjimo aikštelę Štutgarto oro uoste
- Automatizuota automobilių statymo paslauga yra pirmoji pasaulyje labai automatizuota automobilių parkavimo be vairuotojo funkcija (SAE 4 lygio) , kuriai suteiktas oficialus leidimas komerciniam naudojimui Vokietijoje.
- Labai automatizuota automobilio parkavimo be vairuotojo sistema paima ir grąžina transporto priemonę visiškai savarankiškai.
- Funkcija jau greitai bus diegiama tam tikruose S klasės ir EQS modeliuose, kuriuose įrengta INTELLIGENT PARK PILOT sistema. Funkcija iš pradžių bus išbandyta P6 automobilių stovėjimo garaže, Štutgarto oro uoste, Vokietijoje.
- APCOA P6 automobilių stovėjimo aikštelė Štutgarto oro uoste bus pirmoji pasaulyje, kurioje bus galima komerciškai naudoti automobilio parkavimo be vairuotojo sistemą.
- Vairuotojai gali naudoti skaitmeninę mobilumo platformą APCOA FLOW rezervacijoms, bekontakčiam įvažiavimui ir išvažiavimui bei atsiskaitymui nenaudojant grynųjų pinigų.
Štutgartas, Vokietija – „Bosch“ ir „Mercedes-Benz“ žengė svarbų žingsnį automatizuoto vairavimo link. Vokietijos Federalinė automobilių transporto tarnyba (KBA) patvirtino šių bendrovių labai automatizuotą parkavimo sistemą, skirtą naudoti P6 automobilių stovėjimo aikštelėje, APCOA Štutgarto oro uoste. Tai bus pirmoji pasaulyje labai automatizuota automobilių parkavimo be vairuotojo funkcija (SAE 4¹ lygio), oficialiai patvirtinta komerciniam naudojimui. Technologinė automatizuoto vairavimo pažanga vaidina svarbų vaidmenį kuriant ateities mobilumą. Transporto priemonei ir infrastruktūrai perėmus vairavimą ir manevravimą, vairuotojai galės skirti dėmesį kitiems dalykams, o ne gaišti laiką ieškant stovėjimo vietos ir manevruojant ankštose automobilių stovėjimo aikštelėse.
„Pirmasis pasaulyje leidimas klientams naudotis mūsų labai automatizuota automobilio parkavimo be vairuotojo funkcija, sukurta kartu su mūsų technologijų partneriu „Bosch“, rodo, kad inovacijų lyderystė ir šūkis „Pagaminta Vokietijoje“ yra neatsiejami vienas nuo kito“, – sako Markus Schäfer, „Mercedes-Benz Group AG“ valdybos narys ir vyriausiasis technologijų pareigūnas, atsakingas už plėtrą ir pirkimus. „Tada, kai pristatysime DRIVE PILOT 3 lygio sistemą rinkai, netrukus pasiūlysime 4 lygio automobilio parkavimo sistemą su mūsų INTELLIGENT PARK PILOT paslauga – visa tai įvyks dar šiais metais. Įrodome savo klientams, kad technologijos gali palengvinti gyvenimą ir padėti taupyti brangų laiką.“
Automobilio parkavimas be vairuotojo yra pagrindinis automatizuoto mobilumo veiksnys. Labai automatizuota automobilio parkavimo sistema, kurią sukūrėme kartu su mūsų partneriu „Mercedes-Benz“, parodo, kiek daug jau nuėjome šiuo plėtros keliu. Kasdienis automatinis vairavimas prasidės būtent nuo automobilio parkavimo be vairuotojo
„Nuo pat pradžių „Bosch“ siekė, kad automobilių stovėjimo aikštelių infrastruktūra būtų pažangi. Atitinkamai nustatėme standartus šioje srityje. Ateityje sieksime, kad vis daugiau automobilių stovėjimo aikštelių būtų aprūpintos reikiama infrastruktūros technologija – per artimiausius kelerius metus planuojame jų įrengti kelis šimtus visame pasaulyje.“
„Labai džiaugiamės kartu su partneriais iš „Bosch“, „Mercedes-Benz“ ir Štutgarto oro uosto sėkmingai sukūrę sujungtą bekontakčio automobilio parkavimo be vairuotojo sistemą. Mūsų skaitmeninė platforma APCOA FLOW gali būti naudojama rezervacijoms, bekontakčiam įvažiavimui į automobilių stovėjimo aikštelę ir automatiniam sąskaitų už aikštelėje praleistą laiką išrašymui“, – sako Frank van der Sant, „APCOA PARKING Group“ valdybos narys ir vyriausiasis komercijos pareigūnas. „Mūsų klientams tai bus didžiulis laimėjimas patogumo prasme: užtikrintas planavimas, beveik jokio sugaišto laiko, trumpi atstumai pėsčiomis ir bekontaktis bei grynųjų nereikalaujantis automobilių parkavimo procesas.“
„Didžiuojamės, kad STR buvo pasirinktas šios pasaulinės premjeros oro uostu“, – sako Walter Schoefer, Štutgarto oro uostą valdančios bendrovės „Flughafen Stuttgart GmbH“ vadovybės atstovas. „Projektas parodo, koks inovatyvus yra mūsų regionas. Automatizuota automobilių parkavimo paslauga tikrai padidina mūsų skrydžio keleivių komfortą ir patogumą bei taupo laiką, ypač kai jie skuba ir tiesiog nori greitai palikti automobilį oro uoste.“
Automobilio parkavimo be vairuotojo technologija
Įvažiuokite į automobilių stovėjimo aikštelę, išlipkite ir nusiųskite automobilį į stovėjimo vietą tiesiog paliesdami išmaniojo telefono programėlėje – automatinio parkavimo paslaugai nereikia vairuotojo. Vairuotojui išėjus iš automobilių stovėjimo aikštelės (ką tik sutaupytą laiką skirti kažkam kitam), transporto priemonė pati nuvažiuoja į jai skirtą vietą ir prisparkuoja. Vėliau transporto priemonė lygiai tokiu pat būdu grįžta į paėmimo vietą. Šis procesas paremtas „Bosch“ tiekiama intelektualios infrastruktūros, montuojamos automobilių stovėjimo aikštelėje, ir „Mercedes-Benz“ automobilių technologijos sąveikos. Automobilių stovėjimo aikštelėje esantys „Bosch“ jutikliai stebi važiavimo koridorių ir jo aplinką bei teikia informaciją, reikalingą transporto priemonei valdyti. Technologija informaciją, kurią ji gauna iš infrastruktūros, transporto priemonėje paverčia vairavimo manevrais. Tokiu būdu transporto priemonės gali net pačios važiuoti aukštyn ir žemyn rampomis, kad galėtų judėti tarp aukštų automobilių stovėjimo aikštelėje. Jei infrastruktūros jutikliai aptinka kliūtį, automobilis stabdo ir saugiai visiškai sustoja. Kelią tęsia tik tada, kai maršrutas yra aiškus.
Būtent 2019 m. „Bosch“ ir „Mercedes-Benz“ gavo pirmąjį pasaulyje specialų leidimą eksploatuoti automatizuotą automobilių parkavimo paslaugą naudojant kūrimo etapo transporto priemones be žmogaus priežiūros kasdienėje „Mercedes-Benz“ muziejaus automobilių stovėjimo aikštelėje Štutgarte. Dabar išduotas patvirtinimas yra dar platesnis ir leidžia komerciškai eksploatuoti privačias transporto priemones P6 automobilių stovėjimo aikštelėje, Štutgarto oro uoste. Patvirtinimo pagrindas – 2021 m. liepos mėn. Vokietijoje įsigaliojęs įstatymas, leidžiantis motorines transporto priemones vairuoti be vairuotojo pagal SAE 4¹ lygį (BMDV – Vokietija taps autonominio vairavimo lydere pasaulyje). Šio įstatymo taikymas automobilio parkavimo sistemai buvo įgyvendintas glaudžiai bendradarbiaujant su Vokietijos Federaline skaitmenizavimo ir transporto ministerija (BMDV) ir KBA. AFGBV (autonominio vairavimo direktyva), kurią 2022 m. gegužės 20 d. priėmė aukštieji Vokietijos parlamento rūmai, aiškiai nurodo Vokietijos kelių eismo įstatymo kriterijus, kuriuos turi atitikti 4 lygio transporto priemonės.
Bendrovės planuoja palaipsniui diegti automobilių parkavimo be vairuotojo paslaugą Štutgarto oro uosto APCOA P6 aikštelėje. Nuo 2022 m. liepos mėn. gaminamų S klasės ir EQS modelių pirmieji klientai, kurių transporto priemonių variantuose yra „Mercedes me connect“ paslauga INTELLIGENT PARK PILOT2 ir kurie aktyvino šią paslaugą, galės naudotis funkcija P6 automobilių stovėjimo aikštelėje. Pasinaudoję „Mercedes me“ programėle, kad iš anksto rezervuotų stovėjimo vietą, vairuotojai gali palikti savo automobilį iš anksto nustatytoje atidavimo zonoje. Kai visi keleiviai išlipa iš transporto priemonės, programėlė pradeda parkavimo manevrą. Parkavimo sistema tikrina, ar aiškus maršrutas iki rezervuotos stovėjimo vietos, ar tenkinami visi kiti techniniai reikalavimai. Tokiu atveju vairuotojai programėlėje gauna pranešimą, patvirtinantį, kad išmanioji infrastruktūra perėmė transporto priemonės valdymą. Tada jie gali išeiti iš automobilių stovėjimo aikštelės. Transporto priemonė pasileidžia automatiškai ir randa kelią į savo stovėjimo vietą. Kai vairuotojas nori atsiimti automobilį iš automobilių stovėjimo aikštelės, jis gali jį iškviesti išmaniojo telefono komanda. Tada transporto priemonė nuvažiuoja į iš anksto nustatytą paėmimo zoną.
Judumo sprendimai yra didžiausias „Bosch Group“ verslo sektorius. 2021 m. jo pardavimai siekė 45,3 milijardus eurų, taigi sudarė 58 procentus visų veiklos pardavimų. Dėl to „Bosch Group“ yra viena iš pirmaujančių automobilių tiekėjų. Judumo sprendimų sektorius laikosi saugaus, tvaraus ir įdomaus mobilumo vizijos bei pasitelkia grupės patirtį asmeninio pritaikymo, automatizavimo, elektrifikavimo ir prijungiamumo srityse. Jo klientai dėl to gauna integruotus judumo sprendimus. Pagrindinės verslo sektoriaus veiklos sritys yra vidaus degimo variklių įpurškimo technologijos ir jėgos pavaros periferiniai įrenginiai, įvairūs jėgos pavaros elektrifikavimo sprendimai, transporto priemonių saugos sistemos, pagalbos vairuotojui ir automatizuotos funkcijos, patogios informacijos ir pramogų technologijos, taip pat transporto priemonės ryšys su kitomis transporto priemonėmis bei infrastruktūra, remonto dirbtuvių koncepcijos ir technologijos bei paslaugos automobilių antrinei rinkai. „Bosch“ vardas asocijuojasi su svarbiomis automobilių naujovėmis, tokiomis kaip elektroninis variklio valdymas, ESP apsaugos nuo slydimo sistema ir „common-rail“ dyzelino technologija.
1/ SAE J3016 apibrėžia šešis kelių transporto priemonių vairavimo operacijų automatizavimo lygius (nuo 0 iki 5 lygio). 4 lygio būsenos. Transporto priemonė tam tikromis sąlygomis gali autonomiškai valdyti visas eismo situacijas (pvz., automobilių stovėjimo aikštelėje). Vairuotojui įsikišti nereikia.
2/ „Mercedes me connect“ paslauga INTELLIGENT PARK PILOT iš pradžių bus naudojama Vokietijoje, nuo 2022 m. liepos pagamintuose „Mercedes-Benz“ S klasės, „Long“ ir „Mercedes EQS“ sedanuose. „Mercedes-Maybach“ ir AMG modeliuose funkcija nebus diegiama. Netrukus paskui funkcija pasirodys ir „Mercedes-Benz“ S klasės bei „Long“ sedanuose, pagamintuose 2020 m. gruodį, išskyrus „Mercedes-Maybach“ ir AMG modelius. Tada seks ir „Mercedes EQS“ modeliai, išskyrus AMG, pagaminti nuo 2021 m. balandžio. Kai tik tam tikroje transporto priemonėje bus prieinama INTELLIGENT PARK PILOT sistema, paslauga atsiras „Mercedes me“ programėlės paslaugų meniu ir bus paruošta aktyvinti. Norėdami naudotis „Mercedes me connect“ paslaugomis, naudotojai turi turėti asmeninį „Mercedes me“ ID ir sutikti su „Mercedes me connect“ paslaugų naudojimo sąlygomis. Be to, atitinkama transporto priemonė turi būti užregistruota naudotojo paskyroje. Pasibaigus pradiniam laikotarpiui, naudotojai galės pratęsti paslaugas nemokamai tol, kol jos bus prieinamos tai konkrečiai transporto priemonei. Pirmą kartą paslaugas galima aktyvinti per vienerius metus nuo pirminės transporto priemonės registracijos arba kliento naudojimo, atsižvelgiant į tai, kas įvyksta anksčiau.
Pasirinkite kontaktus Lietuvoje
Marina Blomniece
Komunikacijos vadovas