Icon--AD-black-48x48Icon--address-consumer-data-black-48x48Icon--appointment-black-48x48Icon--back-left-black-48x48Icon--calendar-black-48x48Icon--Checkbox-checkIcon--clock-black-48x48Icon--close-black-48x48Icon--compare-black-48x48Icon--confirmation-black-48x48Icon--dealer-details-black-48x48Icon--delete-black-48x48Icon--delivery-black-48x48Icon--down-black-48x48Icon--download-black-48x48Ic-OverlayAlertIcon--externallink-black-48x48Icon-Filledforward-right_adjustedIcon--grid-view-black-48x48Icon--info-i-black-48x48Icon--Less-minimize-black-48x48Icon-FilledIcon--List-Check-blackIcon--List-Cross-blackIcon--list-view-mobile-black-48x48Icon--list-view-black-48x48Icon--More-Maximize-black-48x48Icon--my-product-black-48x48Icon--newsletter-black-48x48Icon--payment-black-48x48Icon--print-black-48x48Icon--promotion-black-48x48Icon--registration-black-48x48Icon--Reset-black-48x48share-circle1Icon--share-black-48x48Icon--shopping-cart-black-48x48Icon--start-play-black-48x48Icon--store-locator-black-48x48Ic-OverlayAlertIcon--summary-black-48x48tumblrIcon-FilledvineIc-OverlayAlertwhishlist

Funkcijų prieinamumo, patogumo ir statistikos tikslais šioje interneto svetainėje naudojami slapukai. Galite bet kada pakeisti šią nuostatą spustelėję „Keisti nuostatas“. Jei sutinkate su slapukų naudojimu, spustelėkite „Taip, sutinku“.

Įmonės istorija

Pradžia: 1886–1905 m.

Skaitymo trukmė 10 minučių

„Bosch“ istorija prasideda nuo daugelio pirmųjų žingsnių. Žingsnių į savarankiškumą, į automobilių rinką, į rinkas už Vokietijos ribų ir į didžiosios gamybos aikštelę.

Aukštyn nukreiptos kreivės, vyras (Robert Bosch) lipa jomis į viršų.

„Betvarkė“ – pradžia

Dar būdamas pameistriu ir keliaujančiu darbininku Robert Bosch suprato, kad nori dirbti sau. 1886 metais jis įkūrė „Tiksliosios mechanikos ir elektrotechnikos dirbtuves“ Štutgarte. Pirmieji metai buvo kupini laimėjimų ir nuosmukių, ir tik nuo XIX a. paskutinio dešimtmečio vidurio veikla ėmė plėtotis sparčiai ir nesustabdomai.

1886 m. lapkritį Robert Bosch atsikraustė į pirmąsias savo dirbtuves vakarų Štutgarte turėdamas vieną keliaujantį darbininką ir vieną pasiuntinuką.
1886 m. lapkritį Robert Bosch atsikraustė į pirmąsias savo dirbtuves vakarų Štutgarte turėdamas vieną keliaujantį darbininką ir vieną pasiuntinuką.
Kad klientams būtų lengviau rasti galiniame kieme įsispraudusias dirbtuves, 1890 metais Bosch pakabino įmonės ženklą.
Kad klientams būtų lengviau rasti galiniame kieme įsispraudusias dirbtuves, 1890 metais Bosch pakabino įmonės ženklą.

Pirmieji produktai ir paslaugos

Bosch dirbo visus tiksliosios mechanikos ir elektrotechnikos darbus, kokie tik pasitaikydavo, pvz., montavo telefono sistemas ir elektrinius skambučius. Paprašytas pagaminti magnetinį uždegimo įtaisą stacionariam varikliui pagal parengtą projektą, jis patobulino gaminį ir taip nutiesė kelią magnetinių uždegimo sistemų gamybai.

1896 metais Bosch pasisiūlė klientui sumontuoti nuotolinį vandens lygio indikatorių.
1896 metais Bosch pasisiūlė klientui sumontuoti nuotolinį vandens lygio indikatorių.
Kad įtaisas galėtų pranešti apie vandens lygį tam tikru atstumu nuo dugno, gaminant nuotolinio vandens lygio indikatoriaus kontaktinį mechanizmą reikėjo didelio tikslumo.
Kad įtaisas galėtų pranešti apie vandens lygį tam tikru atstumu nuo dugno, gaminant nuotolinio vandens lygio indikatoriaus kontaktinį mechanizmą reikėjo didelio tikslumo.
Per pirmuosius du dešimtmečius Bosch dirbtuvėse buvo gaminamas ir kitas gana neįprastas gaminys: rašomosios mašinėlės akliesiems.
Per pirmuosius du dešimtmečius Bosch dirbtuvėse buvo gaminamas ir kitas gana neįprastas gaminys: rašomosios mašinėlės akliesiems.
Magnetinės uždegimo sistemos kūrimas.

Kibirkštis, nuo kurios viskas įsiplieskė – magnetinis uždegimo įtaisas

Nuo 1897 metų Bosch pradėjo montuoti patobulintus magnetinius uždegimo įtaisus automobiliuose ir tapo vieninteliu išties patikimų uždegimo sistemų tiekėju. 1902 metais vyriausiasis „Bosch“ inžinierius Gottlob Honold atrado dar geresnį sprendimą – aukštos įtampos magnetinę uždegimo sistemą su uždegimo žvake. Šis produktas padėjo Bosch tapti pirmaujančiu pasaulyje tiekėju automobilių pramonei.

Perdarius žemos įtampos magnetinį uždegimo įtaisą 1887 metais, Bosch pradėjo tirti degalų mišinių uždegimo savybes.
Perdarius žemos įtampos magnetinį uždegimo įtaisą 1887 metais, Bosch pradėjo tirti degalų mišinių uždegimo savybes.
Automobilinis magnetinis uždegimo įtaisas pirmą kartą buvo panaudotas „De Dion Bouton“ triratyje 1897 metais. Kol šis produktas pradėjo veikti tobulai, prireikė daug bandymų.
Automobilinis magnetinis uždegimo įtaisas pirmą kartą buvo panaudotas „De Dion Bouton“ triratyje 1897 metais. Kol šis produktas pradėjo veikti tobulai, prireikė daug bandymų.
Galutinai kaip tiekėja automobilių pramonei įmonė įsitvirtino išradusi aukštos įtampos magnetinę uždegimo sistemą, kurios patentą Bosch užregistravo 1902 m.
Galutinai kaip tiekėja automobilių pramonei įmonė įsitvirtino išradusi aukštos įtampos magnetinę uždegimo sistemą, kurios patentą Bosch užregistravo 1902 m.
Pirmoji „Bosch“ aukštos įtampos magnetinė uždegimo sistema, tipas „Hdh“, su uždegimo žvake (1902 m.)
Pirmoji „Bosch“ aukštos įtampos magnetinė uždegimo sistema, tipas „Hdh“, su uždegimo žvake (1902 m.)

Gottlob Honold

Nuotrauka: Gottlob Honold (1901 m.)

Vyriausiasis novatorius su teisingais instinktais

„Kai Honold baigė naująjį gaminį ir perdavė jį gamybai, „Bosch“ pasaulis pradėjo gaminti gatavą produktą“

Taip Robert Bosch atsidėkojo savo ilgamečiam inžinerijos vadovui, pradėjusiam dirbti pas jį pameistriu. Be aukštos įtampos magnetinės uždegimo sistemos jis sukūrė puikias apšvietimo sistemas, starterius ir garsinės signalizacijos įtaisus įvairiems „Bosch“ produktams. Tačiau anksti mirė 1923 m.

Nuotrauka: Gottlob Honold (1901 m.)

Nekilnojamojo turto savininkas – pirmoji gamykla

Kelis kartus persikėlęs iš vienų patalpų į kitas, Bosch nusprendė statyti gamyklą. Iš pradžių jis ketino išnuomoti vieną ar kelis aukštus, bet to neįvyko. Priešingai – 1901 m. pastatyta „Bosch“ gamykla nuolat plėtėsi į aplinkinius pastatus.

Vien iš gelžbetonio pastatytas pirmosios gamyklos pastatas 1900 m. buvo labai pažangus, nepaisant renesansinio fasado.
Vien iš gelžbetonio pastatytas pirmosios gamyklos pastatas 1900 m. buvo labai pažangus, nepaisant renesansinio fasado.
Keletas „Bosch“ darbuotojų 1901 m. susibūrė ant kiemo laiptų naujojoje gamykloje bendrai nuotraukai.
Keletas „Bosch“ darbuotojų 1901 m. susibūrė ant kiemo laiptų naujojoje gamykloje bendrai nuotraukai.
„Bosch“ darbuotojai vynioja vielą aplink magnetinio uždegimo įtaiso uždegimo ritę – tik rankomis ant inkaro apvijos, apie 1900 m.
„Bosch“ darbuotojai vynioja vielą aplink magnetinio uždegimo įtaiso uždegimo ritę – tik rankomis ant inkaro apvijos, apie 1900 m.
Per keletą metų „Bosch“ gamykla išsiplėtė iš vieno pastato į gana didelį plotą (1905 m.).
Per keletą metų „Bosch“ gamykla išsiplėtė iš vieno pastato į gana didelį plotą (1905 m.).
Istorinis automobilis su keleiviais ir kelio ženklu „Londonas“.

Išėjimas į pasaulį – pirmieji prekybos biurai

„…Atstovybė Didžiojoje Britanijoje…“ – tai buvo sena Robert Bosch svajonė. 1898 metais kartu su anglu Frederic Simms jis įsteigė pirmąją „Bosch“ įmonę už Vokietijos ribų – Londone. Taip buvo žengtas pirmas žingsnis į pasaulinę rinką. Netrukus prekybos biurų išdygo ir kitose Europos šalyse.

„Magnetos Simms Bosch“ atidaro savo pirmąjį prekybos biurą Store gatvėje, Londone, 1898 metais. Po jo sekė kitas prekybos biuras Paryžiuje ateinančiais metais.
„Magnetos Simms Bosch“ atidaro savo pirmąjį prekybos biurą Store gatvėje, Londone, 1898 metais. Po jo sekė kitas prekybos biuras Paryžiuje ateinančiais metais.

Magnetos iš Paryžiaus – gamybos užsienyje pradžia

Prancūzija buvo didžiausia prekybos automobiliais rinka Europoje po Jungtinės Karalystės. Bosch atidarė joje dukterinę įmonę 1899 m. Verslas Paryžiaus filiale pasiekė aukštumas ir nuo 1905 m. jis galėjo patenkinti vietinę magnetinių uždegimo sistemų paklausą nuosavoje gamykloje, iš kurios matėsi Eifelio bokštas.

Dėl didelių muitų ir ilgų transportavimo maršrutų 1905 metais Bosch pradėjo gamybą Paryžiuje.
Dėl didelių muitų ir ilgų transportavimo maršrutų 1905 metais Bosch pradėjo gamybą Paryžiuje.

Automobilių lenktynės – pirmoji reklama

Maždaug amžių sandūroje įvyko pirmosios tarptautinės automobilių lenktynės – galimybė automobilių gamintojams ir tiekėjams pademonstruoti savo gebėjimus. Belgas Camille Jenatzy „Mercedes“ automobiliu iškovojo pergalę Gordon Bennett taurės lenktynėse Airijoje 1903 metais; prie to prisidėjo ir patikima „Bosch“ uždegimo sistema, atlaikiusi ypač nepalankias sąlygas.

Belgas Camille Jenatzy laimėjo Gordon Bennett taurę Airijoje 1903 metais važiuodamas „Mercedes“ automobiliu su „Bosch“ uždegimo sistema.
Belgas Camille Jenatzy laimėjo Gordon Bennett taurę Airijoje 1903 metais važiuodamas „Mercedes“ automobiliu su „Bosch“ uždegimo sistema.
Jenatzy – raudona barzdele ir plaukais bei ilgu raudonu apsiaustu – tapo ryškiu reklamos veidu. Jis reklamavo „Bosch“ uždegimo sistemą kaip „Raudonasis velnias“ iki 1918 metų.
Jenatzy – raudona barzdele ir plaukais bei ilgu raudonu apsiaustu – tapo ryškiu reklamos veidu. Jis reklamavo „Bosch“ uždegimo sistemą kaip „Raudonasis velnias“ iki 1918 metų.