Pereiti prie pagrindinio turinio
Bosch Lietuvoje
Įmonės istorija

Globalizacija nuo 1990 m.

Gamybos analizė tikruoju laiku.

Krito geležinė uždanga, Azija pasiūlė naujų rinkų, o programinė įranga atvėrė „Bosch“ naujų galimybių. Pastarieji trys dešimtmečiai atnešė sparčius, įmonę užgriuvusius ekonomikos pokyčius.

Pakeltas užkardas, simbolizuojantis Rytų Europos atsivėrimą.

Varšuvos pakto žlugimas ir Rytų Europos atsivėrimas

Geležinės uždangos kritimas pranašavo ir naują erą įmonei „Bosch“. Iki 1994 metų ji atidarė nuosavas įmones 13-oje buvusių Rytų bloko šalių. „Bosch“ nesustojo ir atidarė gamybos įmones Jihlavoje ir Česke Budejovicuose (Čekijos Respublikoje), Vroclave (Lenkijoje), Miškolce ir Hatvane (Vengrijoje), Engelse ir Samaroje (Rusijos Federacijoje). Prekybos už Vokietijos ribų dalis išaugo nuo 51 procento 1990 metais iki maždaug 72 procentų 2000 metais.

„IFA Trabant 601“ „Bosch Car Service“ dirbtuvėse Brandenburge (1992 m.). „Trabant“ buvo standartinis keleivinis automobilis socialistinėje Rytų Vokietijoje iki 1989 metų, todėl „Bosch“ bandymų technologijas reikėjo pritaikyti darbui su šiuo populiariu modeliu.
„IFA Trabant 601“ „Bosch Car Service“ dirbtuvėse Brandenburge (1992 m.). „Trabant“ buvo standartinis keleivinis automobilis socialistinėje Rytų Vokietijoje iki 1989 metų, todėl „Bosch“ bandymų technologijas reikėjo pritaikyti darbui su šiuo populiariu modeliu.
Viena svarbiausių gamyklų Vengrijos regiono organizacijoje yra 1991 m. įkurta Hatvano gamykla, kurioje gaminami elektroniniai automobilių komponentai, tokie kaip jutikliai. (1998 m.)
Viena svarbiausių gamyklų Vengrijos regiono organizacijoje yra 1991 m. įkurta Hatvano gamykla, kurioje gaminami elektroniniai automobilių komponentai, tokie kaip jutikliai. (1998 m.)
/

Naujos galimybės – žvilgsniai nukreipti į Aziją

Indijoje, Japonijoje ir Pietryčių Azijos šalyse „Bosch“ jau buvo įsitvirtinusi arba bandė tai padaryti besiformuojančiose rinkose. Bet didžiausią strateginį interesą kėlė pamažu atsiverianti Kinijos rinka. Iki pat 1994 metų Kinojoje „Bosch“ veikė tik teikdama licencijas ir įkurdama atstovybę Pekine 1989 metais. Bet vėliau „Bosch“ pavyko įsitvirtinti kaip regioniniam gamintojui ir šioje rinkoje.

Plakatas, reklamuojantis profesionalius elektrinius įrankius statybos pramonei, šalia kelio Šanchajuje. (1996 m.)
Plakatas, reklamuojantis profesionalius elektrinius įrankius statybos pramonei, šalia kelio Šanchajuje. (1996 m.)
Reklaminis plakatas Šanchajaus centre. Uždegimo žvakės yra vieni pirmųjų gaminių, „Bosch“ gaminamų Kinijoje. (1998 m.)
Reklaminis plakatas Šanchajaus centre. Uždegimo žvakės yra vieni pirmųjų gaminių, „Bosch“ gaminamų Kinijoje. (1998 m.)
/

Mikromechaniniai jutikliai

Erkė ant mikromechaninio jutiklio (MEMS), parodanti jo dydį (1995 m.)

Miniatiūriniai stebėjimo įtaisai

Dešimtajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje „Bosch“ sukūrė automobilių mikromechaninius (MEMS) jutiklius, veikiančius tarsi jutimo organai ir matuojančius greitėjimą, sukimąsi, slėgį ir garsą. Jie perduoda informaciją elektroniniams valdymo blokams, pranešdami, pavyzdžiui, kada tiksliai turi išsiskleisti oro pagalvė įvykus avarijai. 2005 m. „Bosch“ taip pat pradėjo gaminti buitinės elektronikos (išmaniųjų telefonų, žaidimų konsolių) jutiklius. Mažiausi MEMS jutikliai yra tik 1,5 milimetro pločio. Šių miniatiūrinių detalių gamybai „Bosch“ tyrimų komanda sukūrė „plazmos graviravimo“ (angl. plasma etching) procedūrą. Nuo 1995 m. „Bosch“ jau pagamino maždaug 15 mlrd. MEMS jutiklių ir dabar yra rinkos lyderė šioje srityje, kasdien pagaminanti net apie 4 milijonus vienetų.

Nuotrauka: Erkė ant mikromechaninio (MEMS) jutiklio (dydžio iliustracijai) (1995 m.)

Lemputė su automobiliu viduje.

Nuo ESP iki ACC – daugiau dėmesio inovacijoms

1995 m. pristatyta elektroninė stabilumo programa ESP® buvo svarbus technologinis laimėjimas. Ji apsaugo nuo transporto priemonės slydimo. Tais pačiais metais „Bosch“ pristatė savo „TravelPilot“ navigacijos sistemą su maršruto nuorodomis ir balso pranešimais. 1997 metais "Common Rail" aukšto slėgio dyzelino įpurškimo sistema sumažino degalų sąnaudas; 2000 m. tą patį padarė „DI Motronic“ benzino tiesioginio įpurškimo sistema, o pagalbos vairuotojui sistemos, tokios kaip "Adaptive Cruise Control" (pastovaus greičio palaikymo sistema) ir "Night Vision" (naktinio matymo sistema), pagerino saugumą.

Maždaug po dešimt metų trukusio tiriamojo darbo 1989 metais rinkai buvo pristatyta pirmoji „Bosch“ navigacijos sistema, pavadinta „TravelPilot“. 1995 metais buvo pridėtos maršruto nuorodos ir balso pranešimai.
Maždaug po dešimt metų trukusio tiriamojo darbo 1989 metais rinkai buvo pristatyta pirmoji „Bosch“ navigacijos sistema, pavadinta „TravelPilot“. 1995 metais buvo pridėtos maršruto nuorodos ir balso pranešimai.
ESP bandymai šiaurės Švedijoje (1995 m.). Bandomoji transporto priemonė filmuojama iš malūnsparnio televizijos programai.
ESP bandymai šiaurės Švedijoje (1995 m.). Bandomoji transporto priemonė filmuojama iš malūnsparnio televizijos programai.
"Common Rail" aukšto slėgio dyzelino įpurškimo sistemos komponentai (1997 m.). Iki 2500 barų slėgio degalų įpurškimas.
"Common Rail" aukšto slėgio dyzelino įpurškimo sistemos komponentai (1997 m.). Iki 2500 barų slėgio degalų įpurškimas.
/

Įmonė keičiasi – naujos verslo sritys

Pardavusi telekomunikacijų padalinį, 2001 metais „Bosch“ įsigijo pramonės technologijų įmonę „Mannesmann Rexroth“. Tai sustiprino pramonės technologijų padalinį ir subalansavo įmonės struktūrą. Likusios telekomunikacijų padalinio dalys sudarė Apsaugos sistemų padalinį. 2003 metais „Bosch“ išplėtė savo šiluminių technologijų padalinį įsigydama „Buderus AG“. „Bosch“ atsisakė kitų naujų sričių, pvz., saulės energijos padalinio, kurį įkūrė 2008 metais.

Vizuali 6 colių plokštelės patikra Reutlingeno gamykloje (1999). Šiandien iš vienos plokštelės galima gauti daugybę tūkstančių mikroschemų, skirtų integriniams grandynams ar mikromechaniniams jutikliams.
Vizuali 6 colių plokštelės patikra Reutlingeno gamykloje (1999). Šiandien iš vienos plokštelės galima gauti daugybę tūkstančių mikroschemų, skirtų integriniams grandynams ar mikromechaniniams jutikliams.
„Junkers“ butinio šildymo dujinio katilo gamyba. „Bosch“ pastebimai išplėtė savo šiluminių technologijų padalinį įsigydama „Buderus AG“. (2015 m.)
„Junkers“ butinio šildymo dujinio katilo gamyba. „Bosch“ pastebimai išplėtė savo šiluminių technologijų padalinį įsigydama „Buderus AG“. (2015 m.)
Tunelių gręžimo mašinos su „Bosch Rexroth“ hidrauliniais komponentais naudojamos ilgiems kalnų tuneliams statyti. (2015 m.)
Tunelių gręžimo mašinos su „Bosch Rexroth“ hidrauliniais komponentais naudojamos ilgiems kalnų tuneliams statyti. (2015 m.)
Saulės dekatlono namas, kurį kartu sukūrė Darmštato technikos universiteto ekspertai ir „Bosch“, gali gaminti energiją visiems savo poreikiams. 2007 m. jis laimėjo prestižinį JAV „Saulės dekatlono“ apdovanojimą.
Saulės dekatlono namas, kurį kartu sukūrė Darmštato technikos universiteto ekspertai ir „Bosch“, gali gaminti energiją visiems savo poreikiams. 2007 m. jis laimėjo prestižinį JAV „Saulės dekatlono“ apdovanojimą.
/
Dviračiu į kalną važiuojantis žmogus ir stilizuotas ekranas.

Išmanieji atsuktuvai, dviračiai, aušinimo ir valdymo sistemos

2003 m. pristatydama elektrinį atsuktuvą IXO, kuris neįtikėtinai greitai tapo geriausiai parduodamu elektriniu įrankiu pasaulyje, „Bosch“ žengė į naują verslo sritį – mažų ir lengvų prietaisų su ličio jonų akumuliatoriais gamybą. 2011 m. atsirado ir visiškai naujų sričių, pavyzdžiui, elektrinės dviračių pavaros. Kartu „Bosch“ plėtėsi ir tradicinėse srityse, pavyzdžiui, įsigydama buvusias bendrąsias įmones, pvz., „ZF Lenksysteme“ ir „Bosch und Siemens Hausgeräte“, kurios padėjo svarbius pamatus būsimiems scenarijams,tokiems kaip prie interneto prijungtiems buitiniams prietaisams ir savaeigiams automobiliams.

Ličio jonų akumuliatoriai leido sukurti labai kompaktišką ir patogų IXO, kuris buvo pristatytas 2003 metais.
Ličio jonų akumuliatoriai leido sukurti labai kompaktišką ir patogų IXO, kuris buvo pristatytas 2003 metais.
Elektrinių variklių gamyba elektrinėms transporto priemonėms „Bosch“ Hildesheimo gamykloje (2015 m.). Jie yra esminis būsimo el. mobilumo komponentas, taip pat naudojami galios elektronikoje, apgręžikliuose ir energijos atgavimo technologijose.
Elektrinių variklių gamyba elektrinėms transporto priemonėms „Bosch“ Hildesheimo gamykloje (2015 m.). Jie yra esminis būsimo el. mobilumo komponentas, taip pat naudojami galios elektronikoje, apgręžikliuose ir energijos atgavimo technologijose.
/

Automatinis vairavimas

Bandomoji automatinio vairavimo transporto priemonė su 360 laipsnių pasisukančia didelio greičio kamera (2015 m.)

Lyg pasitelkus magiją

Automatizuotas vairavimas jau nebėra mokslinė fantastika. Šią technologiją „Bosch“ tiria, kuria ir išbando tiek savo laboratorijose, tiek Vokietijos ir Kalifornijos greitkeliuose. Atstumo radarą „Bosch“ pristatė jau 2000 m. Naujoviška sistema tuomet galėjo eismo spūstyse automatizuotai sustabdyti automobilį, o paskui – vėl jį paleisti. Toliau tobulinant jutiklių technologiją ir programinę įrangą bus galima pamažu vairuoti transporto priemones greitkeliuose automatizuotai, o vėliau – ir miestuose.

Nuotrauka. Automatizuoto vairavimo bandymų automobilis su didelio greičio 360 laipsnių vaizdo kamera (2015 m.).

Nauji horizontai: daiktų internetas ir dirbtinis intelektas

Daiktų ir paslaugų internetas įmonei „Bosch“ atveria daug naujų verslo linijų. Šalia tradicinių produktų jos apima programinę įrangą, naujus internetinius verslo modelius ir duomenų apsaugą. Įmonė iškėlė sau tikslą ilguoju laikotarpiu suderinti šias keturias sritis. Tai apima viską nuo automatinio vairavimo iki išmaniųjų namų ir savarankiško ryšio tarp gamyklos įrangos.

„Bosch“ kuria programinę įrangą, padėsiančią vairuotojams lengviau įkrauti savo elektromobilius ir suteiksiančią prieigą prie vieno iš didžiausių įkrovimo tinklų Europoje.
„Bosch“ kuria programinę įrangą, padėsiančią vairuotojams lengviau įkrauti savo elektromobilius ir suteiksiančią prieigą prie vieno iš didžiausių įkrovimo tinklų Europoje.
Gamybos analizė tikruoju laiku. Tokiu būdu gauti duomenys padeda sukurti prie tinklo prijungtą „pramonės 4.0“ aplinką, kurioje mašinos gali bendrauti tarpusavyje savarankiškai, taip patobulindamos gamybos procesus.
Gamybos analizė tikruoju laiku. Tokiu būdu gauti duomenys padeda sukurti prie tinklo prijungtą „pramonės 4.0“ aplinką, kurioje mašinos gali bendrauti tarpusavyje savarankiškai, taip patobulindamos gamybos procesus.
Naujų „Bosch“ produktų ir paslaugų kūrimas bus neatsiejamas nuo dirbtinio intelekto naudojimo.
Naujų „Bosch“ produktų ir paslaugų kūrimas bus neatsiejamas nuo dirbtinio intelekto naudojimo.
Indėlis į neutralumą anglies dvideginio išsiskyrimo požiūriu: 2020 m. Našiko mieste (Indijoje) esančioje „Bosch“ gamykloje įrengta visoje Indijos automobilių pramonėje didžiausia tokio tipo saulės elektrinė.
Indėlis į neutralumą anglies dvideginio išsiskyrimo požiūriu: 2020 m. Našiko mieste (Indijoje) esančioje „Bosch“ gamykloje įrengta visoje Indijos automobilių pramonėje didžiausia tokio tipo saulės elektrinė.
Iš toli matoma judriame greitkelyje iš Štutgarto į Miuncheną, šalia Štutgarto oro uosto – naktį šviečia „Bosch“ logotipas ir emblema. Kiekviena raidė yra aštuonių metrų aukščio.
Iš toli matoma judriame greitkelyje iš Štutgarto į Miuncheną, šalia Štutgarto oro uosto – naktį šviečia „Bosch“ logotipas ir emblema. Kiekviena raidė yra aštuonių metrų aukščio.
/