Icon--AD-black-48x48Icon--address-consumer-data-black-48x48Icon--appointment-black-48x48Icon--back-left-black-48x48Icon--calendar-black-48x48Icon--Checkbox-checkIcon--clock-black-48x48Icon--close-black-48x48Icon--compare-black-48x48Icon--confirmation-black-48x48Icon--dealer-details-black-48x48Icon--delete-black-48x48Icon--delivery-black-48x48Icon--down-black-48x48Icon--download-black-48x48Ic-OverlayAlertIcon--externallink-black-48x48Icon-Filledforward-right_adjustedIcon--grid-view-black-48x48Icon--info-i-black-48x48Icon--Less-minimize-black-48x48Icon-FilledIcon--List-Check-blackIcon--List-Cross-blackIcon--list-view-mobile-black-48x48Icon--list-view-black-48x48Icon--More-Maximize-black-48x48Icon--my-product-black-48x48Icon--newsletter-black-48x48Icon--payment-black-48x48Icon--print-black-48x48Icon--promotion-black-48x48Icon--registration-black-48x48Icon--Reset-black-48x48share-circle1Icon--share-black-48x48Icon--shopping-cart-black-48x48Icon--start-play-black-48x48Icon--store-locator-black-48x48Ic-OverlayAlertIcon--summary-black-48x48tumblrIcon-FilledvineIc-OverlayAlertwhishlist

Funkcijų prieinamumo, patogumo ir statistikos tikslais šioje interneto svetainėje naudojami slapukai. Galite bet kada pakeisti šią nuostatą spustelėję „Keisti nuostatas“. Jei sutinkate su slapukų naudojimu, spustelėkite „Taip, sutinku“.

Įmonės istorija

Atstatymas 1946–1959 m.

Skaitymo trukmė 10 minučių

Pasibaigus antrajam pasauliniam karui, „Bosch“ buvo dar kartą praradusi savo atstovybes užsienyje. Didelė dalis gamybos įmonių buvo sugriautos. Du kiti dešimtmečiai buvo skirti jų atstatymui, bet kartu buvo ieškoma naujų veiklos sričių.

Statybininkas dirba prie pastato.

Su vežimėliais ir kastuvais – „Bosch“ atstatymas

Iki 1945 metų sąjungininkų bombos sunaikino daugiau nei 50 procentų „Bosch“ gamyklų Vokietijoje. Dėl svarbaus karinių transporto priemonių tiekėjo vaidmens „Bosch“ tapo strateginiu taikiniu. Dabar įmonei reikėjo apsivalyti, atsistatyti ir sukurti darbo vietas savo darbuotojams.

Dalis griuvėsių matėsi dar ilgai nuo karos pabaigos. Smarkiai apgriautas „Bosch“ pirmosios gamyklos Štutgarte bokštas (1945 m.)
Dalis griuvėsių matėsi dar ilgai nuo karos pabaigos. Smarkiai apgriautas „Bosch“ pirmosios gamyklos Štutgarte bokštas (1945 m.)
Praėjus metams nuo karos pabaigos, statybos ženklai buvo gerai matomi daugelyje sunaikintų gamyklų Štutgarte. (1946 m.)
Praėjus metams nuo karos pabaigos, statybos ženklai buvo gerai matomi daugelyje sunaikintų gamyklų Štutgarte. (1946 m.)
Uždegimo žvakių kokybės kontrolė Bambergo gamykloje (1950 m.). Šis tradicinis produktas, pirmą kartą „Bosch“ pagamintas 1902 metais, buvo vienas iš ekonominio atsigavimo po 1945 m. variklių.
Uždegimo žvakių kokybės kontrolė Bambergo gamykloje (1950 m.). Šis tradicinis produktas, pirmą kartą „Bosch“ pagamintas 1902 metais, buvo vienas iš ekonominio atsigavimo po 1945 m. variklių.
„Bosch“ švenčia milijonąjį dyzelino įpurškimo siurblį Fojerbacho gamyklos vestibiulyje (1950 m.). Būtent čia šio sėkmingo produkto gamyba buvo pradėta 1927 m.
„Bosch“ švenčia milijonąjį dyzelino įpurškimo siurblį Fojerbacho gamyklos vestibiulyje (1950 m.). Būtent čia šio sėkmingo produkto gamyba buvo pradėta 1927 m.

Uždegimo žvakės ir prikaistuviai – išgyvenimas pokario laikotarpiu

Kad galėtų vėl priimti darbuotojus ir mokėti jiems atlyginimus, „Bosch“ savo gamyklų griuvėsiuose pradėjo gaminti puodus iš plieninių šalmų, vežimėlius ir skėčius. Darbuotojai galėjo naudoti šiuos produktus patys arba mainyti juos į kitas būtinas prekes. Pirmasis sudėtingesnis produktas buvo uždegimo žvakės, skirtos sąjungininkų karinėms transporto priemonėms.

Posūkių žibintai, kuriuos pradėta gaminti čia 1949 metais, buvo visiška naujovė. Jie pakeitė automobilių posūkių rodytuvus, kurių gamybą „Bosch“ vykdė nuo 1927 m. (1950 m.)
Posūkių žibintai, kuriuos pradėta gaminti čia 1949 metais, buvo visiška naujovė. Jie pakeitė automobilių posūkių rodytuvus, kurių gamybą „Bosch“ vykdė nuo 1927 m. (1950 m.)
Karui pasibaigus, „Bosch“ ir vėl sutelkė dėmesį į ankstesnes savo stiprybes – mokslinius tyrimus ir technologinę plėtrą bei jų kuriamas inovacijas. 1948 m. „Bosch“ tyrėjai pradėjo kurti elektroninį mikroskopą savo medžiagų tyrimų poreikiams. (1950 m.)
Karui pasibaigus, „Bosch“ ir vėl sutelkė dėmesį į ankstesnes savo stiprybes – mokslinius tyrimus ir technologinę plėtrą bei jų kuriamas inovacijas. 1948 m. „Bosch“ tyrėjai pradėjo kurti elektroninį mikroskopą savo medžiagų tyrimų poreikiams. (1950 m.)
Kokybė visada buvo svarbiausias „Bosch“ kriterijus. Todėl buvo privaloma atlikti atsitiktinai atrinktų pavyzdžių – pvz., garso signalo įtaisų – bandymus. (1950 m.)
Kokybė visada buvo svarbiausias „Bosch“ kriterijus. Todėl buvo privaloma atlikti atsitiktinai atrinktų pavyzdžių – pvz., garso signalo įtaisų – bandymus. (1950 m.)

Robert Bosch valios vykdytojas ir valdybos pirmininkas

Robert Bosch mirė 1942 metais. Po 1945 m. jo turto valdytojai atkūrė įmonę vadovaudamiesi jo valia ir testamentu. Tikslas buvo generuoti pelną, bet dalį jo skirti labdaringiems tikslams. Hans Walz vadovavo įmonei kaip steigėjo įpėdinis iki 1963 metų.

Savo paskutinėje valioje, surašytoje likus ketveriems metams iki jo mirties 1942 metais, Robert Bosch ragino toliau vykdyti intensyvią įmonės plėtrą. Jis nenurodė konkrečių krypčių, bet pateikė bendrąsias gaires, kurios turėjo padėti čia parodytiems jo valios vykdytojams valdyti įmonę. (1954 m.)
Savo paskutinėje valioje, surašytoje likus ketveriems metams iki jo mirties 1942 metais, Robert Bosch ragino toliau vykdyti intensyvią įmonės plėtrą. Jis nenurodė konkrečių krypčių, bet pateikė bendrąsias gaires, kurios turėjo padėti čia parodytiems jo valios vykdytojams valdyti įmonę. (1954 m.)
Hans Walz perėmė Robert Bosch pareigas kaip įmonės vadovas (1953 m.).
Hans Walz perėmė Robert Bosch pareigas kaip įmonės vadovas (1953 m.).

Antimonopoliniai procesiniai veiksmai – pavojus prarasti viską

Nacionalsocialistų siekiai užvaldyti pasaulį galėjo būti įgyvendinti tik padedant ekonomiškai stiprioms įmonėms. Todėl sąjungininkai siekė suskaidyti dideles Vokietijos korporacijas, įskaitant „Bosch“. Bet įmonė augo organiškai, todėl atskiros jos dalys negalėjo išsilaikyti atskirai. Galiausiai „Bosch“ įmonė beveik nenukentėjo, nors privalėjo atskleisti savo patentus visiems konkurentams.

„Bosch“ atsisuko į automobilių lenktynes, kurios turėjo padėti atkurti verslą šeštajame dešimtmetyje; pirmą kartą „lenktynių aptarnavimo“ sutartys dėl priežiūros darbų ir atsarginių dalių montavimo buvo sudarytos 1937 metais. Sėkmingas „Bosch“ technologijų naudojimas pačiomis nepalankiausiomis sąlygomis buvo puiki jų patikimumo ir ilgaamžiškumo reklama.
„Bosch“ atsisuko į automobilių lenktynes, kurios turėjo padėti atkurti verslą šeštajame dešimtmetyje; pirmą kartą „lenktynių aptarnavimo“ sutartys dėl priežiūros darbų ir atsarginių dalių montavimo buvo sudarytos 1937 metais. Sėkmingas „Bosch“ technologijų naudojimas pačiomis nepalankiausiomis sąlygomis buvo puiki jų patikimumo ir ilgaamžiškumo reklama.
„Bosch“ pagrindinė būstinė Breitscheidstrasse Štutgarte buvo apšviesta kiekvieną naktį (1951 m.). Čia „Bosch“ vadovai ir sąjungininkų atstovai ginčijosi dėl įmonės ateities vykdant antimonopolinius procesinius veiksmus.
„Bosch“ pagrindinė būstinė Breitscheidstrasse Štutgarte buvo apšviesta kiekvieną naktį (1951 m.). Čia „Bosch“ vadovai ir sąjungininkų atstovai ginčijosi dėl įmonės ateities vykdant antimonopolinius procesinius veiksmus.
Stilizuotas Žemės rutulys su pažymėtomis žinomiausiomis pasaulyje sostinėmis.

„Pagaminta visame pasaulyje“ – nauji keliai tarptautinei kompanijai

Prieš Hitleriui užgrobiant valdžią, daugiau nei 50 procentų „Bosch“ pardavimo pajamų buvo gaunama iš tarptautinio verslo. Bet po 1945 m. ši dalis kone pasiekė nulį, nes įmonės turtas užsienyje buvo konfiskuotas. Naudojantis gerais santykiais su ilgalaikiais partneriais ir sparčiai augančiomis rinkomis tokiose šalyse, kaip Brazilija ir Indija, pamažu prasidėjo pasaulinio tinklo kūrimas. Bet tik 1960 metais „Bosch“ pajamos iš tarptautinės veiklos vėl viršijo 20 procentų.

Šeštajame dešimtmetyje gamyba daugiausia dar buvo vykdoma Vokietijoje. Eksportuoti prekėms į visą pasaulį reikėjo sudėtingos transporto logistikos. Ši pakavimo konvejerio sistema tuo metu buvo labai moderni technologija. (1951 m.)
Šeštajame dešimtmetyje gamyba daugiausia dar buvo vykdoma Vokietijoje. Eksportuoti prekėms į visą pasaulį reikėjo sudėtingos transporto logistikos. Ši pakavimo konvejerio sistema tuo metu buvo labai moderni technologija. (1951 m.)
Šeštajame dešimtmetyje „Bosch“ pradėjo steigti gamybos įmones visame pasaulyje. „Bosch“ gamykla Kleitone, netoli Melburno, tiekė Australijos automobilių pramonei tokius elektrinius komponentus kaip uždegimo sistemos, priekinio stiklo valytuvų sistemos, garso signalo įtaisai, generatoriai, starteriai ir žibintai. (1960 m.)
Šeštajame dešimtmetyje „Bosch“ pradėjo steigti gamybos įmones visame pasaulyje. „Bosch“ gamykla Kleitone, netoli Melburno, tiekė Australijos automobilių pramonei tokius elektrinius komponentus kaip uždegimo sistemos, priekinio stiklo valytuvų sistemos, garso signalo įtaisai, generatoriai, starteriai ir žibintai. (1960 m.)
„Bosch“ tyrimų transporto priemonėje Štutgarto įmonės kieme sumontuota begalė įvairių priekinių žibintų ir garso signalų įtaisų, naudojamų visame pasaulyje. Jie skirti bandymams realiomis sąlygomis. (1954 m.)
„Bosch“ tyrimų transporto priemonėje Štutgarto įmonės kieme sumontuota begalė įvairių priekinių žibintų ir garso signalų įtaisų, naudojamų visame pasaulyje. Jie skirti bandymams realiomis sąlygomis. (1954 m.)

Tobula elegancija – vartotojams skirtos technologijos

Šeštojo dešimtmečio pradžioje „Bosch“ pristatė rinkai produktus, kurie atspindėjo Vokietijos ir Europos ekonominį stebuklą ir tenkino vartotojų poreikius sunkiems laikams artėjant prie pabaigos. Kaip pavyzdžius galima paminėti virtuvės prietaisus ir elektrinius gręžtuvus namų meistrams. Pagrindiniai gaminiai, pvz., radijo aparatai, buvo parduodami milijonais.

Tarp šeštajame dešimtmetyje pristatytų gaminių buvo skalbimo mašinos; čia jos pavaizduotos 1958 m. reklaminio leidinio viršelyje.
Tarp šeštajame dešimtmetyje pristatytų gaminių buvo skalbimo mašinos; čia jos pavaizduotos 1958 m. reklaminio leidinio viršelyje.
Savo pirmąjį šaldytuvą „Bosch“ pristatė dar 1933 metais, bet tik dabar, kai prasidėjo laiką ir pinigus taupanti masinė gamyba, jie tapo išties įperkami. (1958 m.)
Savo pirmąjį šaldytuvą „Bosch“ pristatė dar 1933 metais, bet tik dabar, kai prasidėjo laiką ir pinigus taupanti masinė gamyba, jie tapo išties įperkami. (1958 m.)

„Bosch“ virtuvės prietaisas

Virtuvės kombaino pardavimo scenarijus parduotuvėje Štutgarte (1962 m.)

Į virtuvę atėjo „nauja era“

„Bosch“ virtuvės kombainas buvo pristatomas dvejopai. Šis modelis vadinosi „Neuzeit“, jis buvo reklamuojamas kaip „kaimietės pagalbininkas“. Miestų gyventojams buvo žadama nauja modernių namų ūkio technologijų era, supaprastinanti namų ruošos darbus.

Kaimo gyventojus bandyta patraukti tuo, kaip ši mašina palengvins didelių maisto produktų kiekių apdorojimą. Pirmu atveju taikytasi į didelius namų ūkius, kuriuose gausu vaikų, o antruoju – į poreikį greitai apdoroti vaisių ir daržovių derlių, siekiant išsaugoti jį vėlesniam naudojimui, pavyzdžiui, dalį produktų užšaldant arba gaminant uogienes ir konservus.

„Neuzeit“ buvo daugiafunkcis prietaisas, kuris galėjo pjaustyti, minkyti tešlą, tarkuoti, spausti ir netgi lupti bulves.

Nuotrauka: virtuvės kombaino pardavimo scenarijus parduotuvėje Štutgarte (1962 m.)

Grįžimas prie populiariaus produkto – benzino įpurškimas automobiliuose

Ši technologija, naudojama daugybėje „Bosch“ produktų, buvo sukurta dar prieš karą. Bet kad ji būtų ir liktų konkurencinga, reikėjo inovacijų. Benzino įpurškimo sistema, „Bosch“ sukurta orlaivių varikliams, atrodė kaip inovacija automobiliuose šeštojo dešimtmečio pradžioje, bet prireikė dešimtmečių, kol ji įsitvirtino kaip standartinė.

„Gutbrod Superior“ buvo pirmasis keleivinis automobilis, kuriame buvo montuojama „Bosch“ benzino įpurškimo sistema. Lyginant su karbiuratoriais, ji sumažino degalų sąnaudas iki 20 procentų ir padidino efektyvumą. (1952 m.)
„Gutbrod Superior“ buvo pirmasis keleivinis automobilis, kuriame buvo montuojama „Bosch“ benzino įpurškimo sistema. Lyginant su karbiuratoriais, ji sumažino degalų sąnaudas iki 20 procentų ir padidino efektyvumą. (1952 m.)

„Bosch Combi“

„Bosch Combi“ mėgėjams meistrauti namuose – su patogiu nešiojimo dėklu (1952 m.)

Elektrinis įrankis namams

„Pasidaryk pats“ mada tapo patrauklia „Bosch“ verslo sritimi. 1952 metais pristatytas elektrinis įrankis „Bosch Combi“ galėjo būti naudojamas įvairiais būdais priklausomai nuo pasirinkto antgalio – kaip gręžtuvas, atsuktuvas, šlifuokliss ar netgi prietaisas gyvatvorėms karpyti. Šis pasiūlymas pažadino visiškai naują verslo segmentą Europoje, kurioje pagrindiniai pirkėjai vis dar buvo vyrai; tai „pasidaryk pats“ sektorius, daugiausia vyravęs rūsiuose ir garažuose.

Visas komplektas su standartiniais priedais buvo parduodamas dėžėje arba medinėje spintelėje, skirtoje tvirtinti prie sienos. Tokiu būdu „Bosch“ sukūrė antrą elektrinių įrankių asortimentą, papildantį specialistams ir statybos aikštelėms skirtus įrankius, įskaitant smūginius gręžtuvus.

Nuotrauka: „Bosch Combi“ mėgėjams meistrauti namuose – su patogiu nešiojimo dėklu (1952 m.)

Elektronika – verslo kryptis, turėjusi padarinių

Kurti elektroninius komponentus „Bosch“ pradėjo šeštojo dešimtmečio viduryje. Pirmasis iš jų buvo „variodas“, kurio gamybą „Bosch“ pradėjo 1958 m. Po jo sekė tranzistoriai, o nuo 1970 metų – integriniai grandynai. Kritiškai vertinami skeptikų, bet su entuziazmu priimti šalininkų, jie pasėjo pirmąją sėką elektronikos srityje, kuri dabar yra pagrindinė „Bosch“ veikla.

Neįspūdingos išvaizdos komponentas – vos žirnio dydžio ir neįžiūrimas generatoriaus reguliatoriaus nuotraukoje. 1958 m. pradėjus serijinę gamybą, šis novatoriškas puslaidininkių komponentas patobulino būdą, kuriuo generatorius įkrauna akumuliatorių – ypač varikliui veikiant tuščiąja eiga eismo kamščiuose.
Neįspūdingos išvaizdos komponentas – vos žirnio dydžio ir neįžiūrimas generatoriaus reguliatoriaus nuotraukoje. 1958 m. pradėjus serijinę gamybą, šis novatoriškas puslaidininkių komponentas patobulino būdą, kuriuo generatorius įkrauna akumuliatorių – ypač varikliui veikiant tuščiąja eiga eismo kamščiuose.
Pirmuosiuose elektroniniuose „Bosch“ komponentuose buvo naudojami germanio, o vėliau silicio, kristalai. Šioje nuotraukoje parodyta germanio kristalo gamyba. (1961 m.)
Pirmuosiuose elektroniniuose „Bosch“ komponentuose buvo naudojami germanio, o vėliau silicio, kristalai. Šioje nuotraukoje parodyta germanio kristalo gamyba. (1961 m.)