Pereiti prie pagrindinio turinio
Bosch Lietuvoje
Įmonės istorija

Nauja veikla 1960–1989 m.

Naujoji „Bosch“ pagrindinė būstinė Schillerhöhe vietovėje netoli Štutgarto pakeitė išaugtas senąsias patalpas miesto centre.

Septintajame–aštuntajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje vyko „Bosch“ pertvarka, dėl kurios ji virto diversifikuota grupe su atskirais padaliniais, globalia įmone ir automobilių elektronikos rinkos lydere.

Stilizuota struktūra, vaizduojanti skirtingų verslo padalinių plėtrą.

Nauja struktūra – formuojami padaliniai

Tarp 1950 ir 1960 metų „Bosch“ darbuotojų skaičius išaugo nuo 15 000 iki 70 000. Centralizuotos struktūros, tikusios vidutinio dydžio įmonei, nebepakako, todėl septintajame dešimtmetyje įvairių verslo sričių – pradedant nuo Elektrinių įrankių padalinio – savarankiškumas pamažu didėjo. Šiuo ekonomikos augimo ir visiško užimtumo laikotarpiu „Bosch“ įsigijo įmonių kituose sektoriuose ir tūkstančiai darbuotojų buvo išmokyti gaminti elektroninius automobilių komponentus.

Sunkiesiems statybos darbams skirti smūginiai gręžtuvai surenkami „Bosch“ gamykloje Leinfeldene. (1956 m.)
Sunkiesiems statybos darbams skirti smūginiai gręžtuvai surenkami „Bosch“ gamykloje Leinfeldene. (1956 m.)
Šios brošiūros viršelis rodo, kad tuo metu skalbimas dar buvo laikomas moterų darbu – o vaikams buvo leidžiama stebėti. (1963 m.)
Šios brošiūros viršelis rodo, kad tuo metu skalbimas dar buvo laikomas moterų darbu – o vaikams buvo leidžiama stebėti. (1963 m.)
/

Nuo hidraulinės įrangos iki pakavimo technologijų

Automobilių pramonė tuo metu svarbiausioje „Bosch“ rinkoje – Vakarų Europoje – klestėjo, bet plėtra į kitus sektorius taip pat buvo svarbi. Šeštajame dešimtmetyje atėjusi į mobiliųjų hidraulinių įrenginių, medicinos elektronikos ir radijo technologijų sektorius, 1963 m. „Bosch“ įsigijo pakavimo mašinų įmonę, o tada dar labiau išplėtė veiklą kitais įsigijimais ir suformavo Pakavimo technologijų padalinį.

Dukterinė įmonė „Höfliger & Karg“, priklausanti Pakavimo technologijų padaliniui, sukūrė šią mašiną, galinčią pagaminti 1400 grietinėlės kavai indelių per minutę. (1982 m.)
Dukterinė įmonė „Höfliger & Karg“, priklausanti Pakavimo technologijų padaliniui, sukūrė šią mašiną, galinčią pagaminti 1400 grietinėlės kavai indelių per minutę. (1982 m.)
Automobilių generatorių reguliatorių gamyba Roitlingeno gamykloje. (1964 m.) Roitlingene gamyklą turėjo „Emil Gminder AG“, tekstilės gamintojas, kurį „Bosch“ perėmė 1964 metais.
Automobilių generatorių reguliatorių gamyba Roitlingeno gamykloje. (1964 m.) Roitlingene gamyklą turėjo „Emil Gminder AG“, tekstilės gamintojas, kurį „Bosch“ perėmė 1964 metais.
Uždegimo ričių gamyba Blaichache (1964 m.). Žlugus regiono tekstilės pramonei, „Bosch“ pasiūlė buvusiems darbuotojams naujų karjeros perspektyvų.
Uždegimo ričių gamyba Blaichache (1964 m.). Žlugus regiono tekstilės pramonei, „Bosch“ pasiūlė buvusiems darbuotojams naujų karjeros perspektyvų.
/

Įkūrėjo palikimas – „Robert Bosch Stiftung“

Bosch šeimos namuose ant kalvos rytinėje Štutgarto dalyje dabar įsikūrė „Robert Bosch Stiftung“, įsteigto 1964 metais, būstinė.
Bosch šeimos namuose ant kalvos rytinėje Štutgarto dalyje dabar įsikūrė „Robert Bosch Stiftung“, įsteigto 1964 metais, būstinė.
Naujoji „Bosch“ pagrindinė būstinė Schillerhöhe vietovėje netoli Štutgarto 1970 metais pakeitė išaugtas senąsias patalpas miesto centre.
Naujoji „Bosch“ pagrindinė būstinė Schillerhöhe vietovėje netoli Štutgarto 1970 metais pakeitė išaugtas senąsias patalpas miesto centre.
/
Molekulės struktūra, simbolizuojanti mokslinius tyrimus ir technologinę plėtrą įmonėje „Bosch“.

Moksliniai tyrimai, technologinė plėtra ir įsigijimas – inovacijų galia

1968 m. „Bosch“ sutelkė savo mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros išteklius naujame tyrimų centre. Šių bendrų pastangų reikėjo, kad gimtų idėjos, kurias vėliau „Bosch“ pavertė novatoriškais produktais, suteikusiais jai konkurencinio pranašumo. Nuo septintojo dešimtmečio vidurio įmonės valdomi tyrimų institutai taip pat sutelkė dėmesį į specialius projektus, tokius kaip integriniai grandynai.

Komponentų bandymas šaldymo kameroje yra mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros dalis, padedanti užtikrinti, kad „Bosch“ technologijos atlaikytų net ir atšiauriausias žiemas. (1959 m.)
Komponentų bandymas šaldymo kameroje yra mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros dalis, padedanti užtikrinti, kad „Bosch“ technologijos atlaikytų net ir atšiauriausias žiemas. (1959 m.)
Nuo septintojo dešimtmečio vidurio puslaidininkių komponentai, tokie kaip ši elektroninio valdymo bloko plokštė, iš periferinio „Bosch“ produkto virto milijonais vienetų parduodama preke. (apie 1965 m.)
Nuo septintojo dešimtmečio vidurio puslaidininkių komponentai, tokie kaip ši elektroninio valdymo bloko plokštė, iš periferinio „Bosch“ produkto virto milijonais vienetų parduodama preke. (apie 1965 m.)
Elektrinių transporto priemonių galios elektronikos bandymai (1967 m.). Tuo metu elektra varomų automobilių elektronika užėmė didžiają dalį bagažinės erdvės.
Elektrinių transporto priemonių galios elektronikos bandymai (1967 m.). Tuo metu elektra varomų automobilių elektronika užėmė didžiają dalį bagažinės erdvės.
„Bosch“ IBM 370 / 15 modelio centrinio procesoriaus Schwieberdingene talpa siekė 100 kilobaitų, o jo aušinimo sistemoje buvo naudojama 150 litrų aušinimo skysčio. (1970 m.)
„Bosch“ IBM 370 / 15 modelio centrinio procesoriaus Schwieberdingene talpa siekė 100 kilobaitų, o jo aušinimo sistemoje buvo naudojama 150 litrų aušinimo skysčio. (1970 m.)
/

„Jetronic“

Benzino įpurškimo elektroninio valdymo bloko „Jetronic“ plokštė elektronikos laboratorijoje Schwieberdingeno techniniame centre netoli Štutgarto (1970 m.)

Elektronikos įsigalėjimas

1959 metais „Bosch“ pradėjo kurti elektroniniu būdu valdomą benzino įpurškimo sistemą. „Jetronic“ buvo pirmoji tokios rūšies sistema pasaulyje, masinė jos gamyba prasidėjo 1967 metais. Pirmą kartą ji buvo panaudota JAV skirtose „Volkswagen“ 1600 LE ir TLE versijose. „Jetronic“ padėjo VW 1600 patenkinti palyginti griežtus aplinkosaugos reikalavimus, įvestus JAV Kalifornijos valstijoje.

Nuotrauka: benzino įpurškimo elektroninio valdymo bloko „Jetronic“ plokštė elektronikos laboratorijoje Schwieberdingeno techniniame centre netoli Štutgarto (1970 m.)

Puslaidininkiai ir kompiuterizuotas automobilis – „Bosch“ elektronika

Tyrėjų ir vadovų pasiryžimas paversti elektroniką įmonės ramsčiu pradėjo atsipirkti nuo aštuntojo dešimtmečio vidurio, ir anksčiau nepažymėta teritorija nulėmė įmonės sėkmę iki pat šiandienos. Geriausias to pavyzdys yra 1978 m. pristatyta stabdžių antiblokavimo sistema ABS, kurią „Bosch“, remdamasi savo patirtimi skaitmeninėje elektronikoje, pavertė automobilių inžinerijos techniniu standartu.

„Bosch“ ABS inžinierių komanda išbandė stabdžių antiblokavimo sistemos potencialą ant užšalusio ežero šiaurės Švedijoje (1975 m.).
„Bosch“ ABS inžinierių komanda išbandė stabdžių antiblokavimo sistemos potencialą ant užšalusio ežero šiaurės Švedijoje (1975 m.).
Benzininio variklio su „Motronic“ elektronine valdymo sistema degimo kameros skerspjūvis. Naujoji sistema suderino elektroninį uždegimą su įpurškimu, taip padėdama optimizuoti variklio darbą.
Benzininio variklio su „Motronic“ elektronine valdymo sistema degimo kameros skerspjūvis. Naujoji sistema suderino elektroninį uždegimą su įpurškimu, taip padėdama optimizuoti variklio darbą.
/

Globalus mąstymas – nauja pradžia JAV ir Azijoje

JAV, didžiausioje pasaulio ekonomikoje, „Bosch“ teisės nevaržomai naudoti savo prekės ženklą buvo atkurtos tik 1983 metais. Tai padėjo įmonei susigrąžinti ankstesnę savo pardavimo sėkmę. Azijoje „Bosch“ įsitvirtino ypatingu būdu. Tokiose šalyse, kaip Malaizija, ji pagamino aukštos kokybės prekes, tokias kaip fotografijos ir vaizdo technologijos. Be to, ji kūrė bendrąsias įmones tokiose svarbiose rinkose kaip Japonija. "Bosch" pradėjo čia elektroninių benzino įpurškimo sistemų gamybą 1973 metais, ir "ABS" stabdžių antiblokavimo sistemą – 1984 metais.

Darbuotojų instruktažas „Bosch“ įmonėje Našike, Indijoje (1973 m.). „Bosch“ gamina dyzelino įpurškimo technologijas nuo aštuntojo dešimtmečio pradžios.
Darbuotojų instruktažas „Bosch“ įmonėje Našike, Indijoje (1973 m.). „Bosch“ gamina dyzelino įpurškimo technologijas nuo aštuntojo dešimtmečio pradžios.

Lambda jutiklis

Lambda jutiklio prototipų funkciniai bandymai Schwieberdingeno techniniame centre (1975 m.)

Jautrieji šnipai

1969 metais „Bosch“ ekspertai pradėjo kurti išmetamųjų dujų matavimo jutiklius, kurie buvo pradėti plačiai naudoti tik praėjus geram dešimtmečiui nuo jų sumanymo. Mūsų dienomis aplinkai nekenkiantys degimo varikliai nebeįsivaizduojami be lambda jutiklių, kurių gamyba prasidėjo 1976 metais. Ši „Bosch“ inovacija buvo būtina išmetamųjų dujų apdorojimui naudojant trijų krypčių katalizatorius. Lambda jutiklis matuoja deguonies kiekį išmetamosiose dujose prieš katalizatorių. Ši vertė, kuri nuolat kinta plačiame diapazone priklausomai nuo vairavimo sąlygų, naudojama įpurškimo sistemos elektroninio valdymo bloke reguliuojant benzino ir oro mišinio sudėtį. Sistemos tikslumas užtikrina visišką sudeginimą, todėl katalizatorius optimaliai apdoroti išmetamąsias dujas. Tokiu būdu kenksmingų išmetamųjų dujų kiekis sumažinamas iki 90 prrocentų.

Nuotrauka: lambda jutiklio prototipų funkciniai bandymai Schwieberdingeno techniniame centre (1975 m.)

Telekomunikacijos – nauja svarbi sritis

Devintojo dešimtmečio pradžioje „Bosch“ žengė į telekomunikacijų sektorių ir pradėjo kurti kosminių palydovų ir mobiliųjų telefonų technologiją bei įgyvendinti viešuosius ir privačiuosius telekomunikacijų tinklus. Po dviejų sėkmingų dešimtmečių šiame sektoriuje, kuriame buvo gauta iki 25 procentų įmonės pardavimo pajamų, nepalankūs pokyčiai paskatino „Bosch“ pasitraukti iš kelių segmentų. Apsaugos sistemų padalinys toliau dirbo šiame versle, jo veikla sėkminga ir šiandien.

„Bosch“ OF4 automobilinis telefonas (1983 m.). Nuo 1954 m. „Bosch“ turėjo radijo technologijų skyrių, kuriame buvo sukurti pirmieji automobiliniai telefonai. Devintajame dešimtmetyje jie kainavo tiek pat kiek kompaktiškas automobilis.
„Bosch“ OF4 automobilinis telefonas (1983 m.). Nuo 1954 m. „Bosch“ turėjo radijo technologijų skyrių, kuriame buvo sukurti pirmieji automobiliniai telefonai. Devintajame dešimtmetyje jie kainavo tiek pat kiek kompaktiškas automobilis.
„Bosch Telecom“ pagalbos skambučių centras (1991 m.). Įsigijusi „Telenorma AG“ ir ANT GmbH, devintajame dešimtmetyje „Bosch“ tapo viena pirmaujančių telekomunikacijų paslaugų teikėjų.
„Bosch Telecom“ pagalbos skambučių centras (1991 m.). Įsigijusi „Telenorma AG“ ir ANT GmbH, devintajame dešimtmetyje „Bosch“ tapo viena pirmaujančių telekomunikacijų paslaugų teikėjų.
/